9 клас. Фізика


У окремих зошитах виконувати завдання, виділяючи окремо уроки (без дати, в зручний для вас час і день).
Дистанційна робота буде оцінюватися.

Уроки 1-3.

Прочитати §34-35.
Розібрати приклади задач на ст. 216-217, 219.
Виконати впр.34(3), впр.34(4), впр.34(9).

Переглянути відеоролики з теми за посиланням.

Рух тіла по вертикалі під дією сили тяжіння
https://www.youtube.com/watch?v=PBvCXN3auEs

Рух тіла під дією декількох сил
http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/fzika-9-klas-pdrychnik-baryahtar-v-g-dovgiyi-s-o-bozhinova-f-ya-kryuhna-o-o-za-red-v-g-baryahtara-s-o-dovgogo/rozdl-5-35-ryh-tla-pd-dyu-klkoh-sil/14452-video


Уроки 4,5,6. урок 4,5,6.docx

Повторити §34-35. Розібрати приклади задач у підручнику на ст.222 – 223 та на сторінці. Виконати впр.35(1).

2.4. Задачі на рух тіла під дією кількох сил

2.4.1. Тіло масою 20 кг починають переміщувати по горизонтальній підлозі, тягнучи за мотузку. Протягом 2 с швидкість руху тіла досягла 4 м/с. Визначте (у ньютонах) силу натягу мотузки, якщо коефіцієнт тертя ковзання між тілом і підлогою дорівнює 0,25, а мотузка розташована горизонтально. Вважайте, що g = 10м/с2.

Розв'язання

На тіло діють чотири сили (див. рисунок): сила натягу мотузки ,сила тертя ковзання пруж, сила тяжіння тяж, сила нормальної реакції опори .

Запишемо рівняння другого закону Ньютона:

+ тертя + тяж + = m .

Спроектуємо це рівняння на осі координат:

OX: Т - Fтертя = mа, (1)

OY: N - Fтяж = 0. (2)

Запишемо формули для визначення сил та прискорень руху:

Fтяж = N (3)

Fтяж = mg (4)

a = (5)

З рівнянь (2) і (4) маємо:

N = Fтяж = mg Fтертя = N = mg .

Підставимо вираз для сили тертя у формулу (1) і, враховуючи, що а = , отримаємо:

Т = Fтертя + mа = мmg + m .

Тіло почало рухатися зі стану спокою, тому v0 = 0 . Отже,

T = 0,25 ∙ 20 ∙ 10 + 20 ∙ = 50 + 40 = 90 (Н).

Відповідь: 90 Н.

Якщо в задачі розглядається рух (або етап спокою) тіла під дією декількох сил, то під час розв'язування зручно дотримуватися такого алгоритму.

1. Виконати пояснювальний рисунок, на якому зазначити:

• сили, що діють на тіло;

• напрямок прискорення руху тіла (якщо воно є);

• систему координат (яку зазвичай пов'язують із землею).

2. Записати рівняння другого закону Ньютона у векторному вигляді.

3. Спроектувати отримане рівняння на осі координат.

4. Записати формули для визначення сил і прискорення руху.

5. Скориставшись наведеними у задачі даними, визначити значення шуканої величини.

Зверніть увагу: задачі на рух тіла під дією декількох сил зустрічаються у багатьох розділах фізики.

2.4.2.* До невагомих стрижнів (див. рисунок) підвішено вантаж масою 6,0 кг. З'єднання в точках А, В і С є шарнірними. Довжина відрізку АС становить 40 см, довжина стрижня СВ — 30 см. Визначте (у ньютонах) силу, що розтягує стрижень СВ. Вважайте, що g = 10м/с2.

А

Б

В

Г

6 Н

30 Н

45 Н

60 Н

Розв'язання

На шарнір В діють три сили: сила натягу мотузки , сила прУЖНОСТІ СТРИЖНЯ СВ — пруж1 , сила пружності стрижня АВ — пруж2 (див. рисунок).

Для того щоб визначити напрямок сил пруж1 + пруж2 подумки потягнемо мотузку униз. Стрижень СВ розтягуватиметься, а стрижень АВ — стискатиметься. Відповідно до закону Гука сили пружності пруж1 і пруж2напрямлені вбік, протилежний деформації стрижнів.

Запишемо рівняння другого закону Ньютона:

+ пруж1 + пруж2 = 0.

Спроектуємо це рівняння на осі координат:

ОХ: - Fпруж1 + Fпруж2 cos а = 0. Fпруж1 = Fпруж2 cosа.

ОУ: Fпруж2sinа - Т = 0 => Fпруж2 = .

Таким чином, Fпруж1 = = .

Знайдемо силу натягу нитки і tga.

Оскільки вантаж перебуває у рівновазі, то T = Fтяж = mg = 6 ∙ 10 = 60 (Н).

tga = = = .

Отже, Fпpyж1 = = = 45 (Н).

Переглянути презентацію з теми .

Рух тіла під дією кількох сил.pptx

Уроки 7,8,9.

Повторити §34-35. Розібрати приклади задач у підручнику на ст.224 – 225 . Виконати впр.35(2,3).

Розібрати впр. 35(6), подивившись відео з розв’язанням за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=PxAAkiUsSUM

Переглянути відеоролики з теми за посиланням.

https://www.youtube.com/watch?v=Ki3eYto9j3g

https://www.youtube.com/watch?v=0U5fy8CmcLs

Урок 10.

Повторити §34-35. Виконати письмово впр.35(4,5).

Переглянути відеоролики з теми за посиланням.

https://www.youtube.com/watch?v=PBvCXN3auEs

https://www.youtube.com/watch?v=v7ra7ykNHOE

Уроки 11,12.

Вивчити §36. Розібрати приклад задачі у підручнику на ст.229. Виконати письмово впр.36(1).

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/fzika-9-klas-pdrychnik-baryahtar-v-g-dovgiyi-s-o-bozhinova-f-ya-kryuhna-o-o-za-red-v-g-baryahtara-s-o-dovgogo/rozdl-5-36-vzamodya-tl-mpyls-zakon-zberezhennya-mpylsy/14454-video

Урок 13.

Повторити §36. Виконати письмово впр.36(2).

Урок 14, 15.

Вивчити §37. Виконати письмово впр.37(2).

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/fzika-9-klas-pdrychnik-baryahtar-v-g-dovgiyi-s-o-bozhinova-f-ya-kryuhna-o-o-za-red-v-g-baryahtara-s-o-dovgogo/rozdl-5-37-reaktivniyi-ryh-fzichn-osnovi-raketno-tehnki-dosyagnennya-kosmonavtiki/13107-vdeo

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/fzika-9-klas-pdrychnik-baryahtar-v-g-dovgiyi-s-o-bozhinova-f-ya-kryuhna-o-o-za-red-v-g-baryahtara-s-o-dovgogo/rozdl-5-37-reaktivniyi-ryh-fzichn-osnovi-raketno-tehnki-dosyagnennya-kosmonavtiki/13851-vdeo

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/fzika-9-klas-pdrychnik-baryahtar-v-g-dovgiyi-s-o-bozhinova-f-ya-kryuhna-o-o-za-red-v-g-baryahtara-s-o-dovgogo/rozdl-5-37-reaktivniyi-ryh-fzichn-osnovi-raketno-tehnki-dosyagnennya-kosmonavtiki/15919-vdeo

Урок 16

Повторити §37. Виконати письмово впр.37(3).

Уроки 17,18

Вивчити §38.Розібрати задачі 1,2 на ст.236-237. Переглянути відео за посиланням.

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/fzika-9-klas-pdrychnik-baryahtar-v-g-dovgiyi-s-o-bozhinova-f-ya-kryuhna-o-o-za-red-v-g-baryahtara-s-o-dovgogo/rozdl-5-38-zastosyvannya-zakonv-zberezhennya-energ-ta-mpylsy-v-mehanchnih-yavishcah/13111-vdeo

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/fzika-9-klas-pdrychnik-baryahtar-v-g-dovgiyi-s-o-bozhinova-f-ya-kryuhna-o-o-za-red-v-g-baryahtara-s-o-dovgogo/rozdl-5-38-zastosyvannya-zakonv-zberezhennya-energ-ta-mpylsy-v-mehanchnih-yavishcah/15927-vdeo

Виконати письмово впр. 38(1).

Уроки 19,20

Повторити §37.
Виконати тест за посиланням до 6 травня. https://vseosvita.ua/test/start/nwt495
Будьте уважними при виконанні тесту, оцінки прийдуть мені автоматично.

Урок 21

Виконати письмово впр.38(2).

Уроки 22, 23

Виконати тест за посиланням до 13 травня https://vseosvita.ua/test/start/nwt495

Уроки 24, 25, 26

Повторити §30, §31, §32.
Виконати контрольний тест за посиланням
https://vseosvita.ua/test/start/nmq033
Тема тестування : Закони Ньютона

Виконувати обов’язково, бо оцінки нізвідки не беруться!!!

Уроки 27, 28, 29

Прочитати §39, §40.

Прочитати на ст.261 – 265 матеріал для проходження тесту за посиланням

https://vseosvita.ua/test/start/jdz920

У вас не зроблені тести:

1) https://vseosvita.ua/test/start/nwt495 (реактивний рух);

2) https://vseosvita.ua/test/start/nmq033 (закони Ньютона)

Зошити, в яких виконували письмові завдання протягом карантину, принести чи передати в школу (в учительську) до 28 травня.

Уроки 30,31,32

Доступні тести:
1) https://vseosvita.ua/test/start/nwt495 (реактивний рух);
2) https://vseosvita.ua/test/start/nmq033 (закони Ньютона);
3) https://vseosvita.ua/test/start/jdz920 (фізика і екологія).

Увага!!! Зошити, в яких виконували письмові завдання протягом карантину, принести чи передати в школу (в учительську) до 28 травня.
Кiлькiсть переглядiв: 230

Дата останньої зміни 23 Квітня 2024

Фотогалерея